Öngondoskodási tippek az au pair program idejére

Öngondoskodási tippek az au pair program idejére

Figyelj a testi-lelki egészségedre amerikai tartózkodásod alatt is!

Az amerikai au pair év egy felejthetetlen, életre szóló élményt nyújt a résztvevőknek, de mint minden más gap year program, ez is hordoz magában stresszes helyzeteket. Ezért olyan fontos, hogy az amerikai gyermekekre felügyelő au pairek önmagukról is megfelelően gondoskodjanak!

 

Hogyan gondoskodhatunk magunkról? Erre valószínűleg minden ember másképp válaszolna. Abban viszont mindenki egyetért, hogy az öngondoskodás magába foglalja a testi, lelki, érzelmi és spirituális aspektusokat is egyszerre. Ha ezekre mind megfelelő figyelmet fordítasz, akkor egy kiegyensúlyozottabb, boldogabb és békésebb világot teremthetsz magad számára.

 

Az öngondoskodás legegyszerűbb definíciója az, hogy az ember arra fordítja önmagával kapcsolatban a legnagyobb figyelmet, amire épp a legszükségesebb. Fáradtnak és kimerültnek érzed magad? Szundíts egyet, vagy végy egy forró fürdőt! Aggodalmaskodsz és gondterhelt vagy? Próbálj meg meditálni, vagy különböző légzési gyakorlatokat folytatni! Fáj a hátad, vagy nem tudsz elaludni? Sétálj egyet!

 

Összegyűjtöttük a kedvenc öngondoskodási módszereinket ebben a cikkben abban a reményben, hogy ez az au pairjeink segítségére szolgál majd amerikai tartózkodásuk alatt. Ha magával sodort a gyermekfelügyelettel járó feladatok sokasága, honvágyad van vagy csak új tippeket keresel ahhoz, hogy megőrizd az egészséged, olvass tovább!

 

Tipp #1: Végy egy nagy levegőt!

A légzés az egyik legalapvetőbb emberi funkció, így maradunk életben! Ennek ellenére sokan megfeledkeznek arról, hogy a testi-lelki épségünk számára is rettentő fontos, hogy néha megálljunk egy pillanatra és vegyünk egy nagy levegőt. Ha úgy érzed, hogy agyonnyomnak a feladatok, állj meg egy pillanatra és végy néhány mély lélegzetet. Ígérjük, segíteni fog!

 

Légzési gyakorlatként próbáld ki a következőt: Végy az orrodon egy lassú, nagy levegőt, miközben magadban 4-ig számolsz. Töltsd meg a tüdődet levegővel! Tartsd bent a levegőt újabb 4 számolásig. Ezután lassan ereszd ki a levegőt, megint 4-ig számolva közben. Kifújás után várj 4 ütemet mielőtt újból belélegeznél. Ismételd meg ezt a gyakorlatot egy párszor, és nyugodtan fújd ki a levegőt hangosan – garantáltan jól fog esni! A véredbe áramló oxigén segít kitisztítani a fejed, lelassítja a szívverésed és segít visszaállni az alapjáratba – így megújult erővel vetheted magad a teendőidbe!

 

Tipp #2: Mozogj!

Biztosan hallottad már ezt sokszor, de jó oka van annak, hogy a testmozgás ilyen bevált módja a testi-lelki egészség megőrzésének. Edzés közben endorfin szabadul fel, ami boldogságérzettel tölti el az egész tested és a figyelmet is javítja. Sőt mi több, még jobban is alszol majd tőle!

 

A sport bármelyik módját választhatod! Szeretnél elmenni futni a szabadba? Uccu neki! A testépítés szerelmese vagy? Irány a konditerem! Vagy ha otthon szeretnél edzeni, akkor ragadd meg a kézi súlyokat! Megnyugtatóbb testmozgásra vágysz? Próbáld ki a jógát! Ha szeretnél spórolni és inkább az otthonod kényelmében jógáznál, számos klassz órát találhatsz online! Namaste!

 

Tipp #3: Figyelj a táplálkozásra!

A helyes táplálkozás ugyancsak segít megőrizni a testi-lelki épségedet. Ha túl sok erősen feldolgozott ételt és cukrot eszel, könnyebben megfájdulhat a fejed, fáradékonyabbnak érezheted magad és elveheti a kedved a sporttól és egyéb öngondoskodási lehetőségtől.

Öngondoskodási tippek az au pair program idejére

Egyél sok zöldséget, jó minőségű fehérjéket, gyümölcsöket és egészséges szénhidrátokat. Törekedj a kiegyensúlyozott étrendre, amely gazdag a teljes kiőrlésű ételekben, és próbálj meg csak mértékkel fogyasztani a cukros édességekből. Nem kell magadtól teljesen megvonni a finomságokat, de lásd el a tested energiával a napi teendőkhöz. Figyelj a testedre, csak egy van belőle!

 

Tipp #4: Meditálj

Ha úgy érzed, hogy gyakran elszaladnak a gondolataid, és hogy felőrölnek az aggodalmaid, ne aggódj! Szinte mindenki érez így az élete folyamán. Modern társadalmunkban óriási szerepet tölt be a TV, az okostelefon, internet, közösségi média, így könnyen maga alá temethet az információáradat és a különböző benyomások.

Öngondoskodási tippek az au pair program idejére

Mi lehet jó módja annak, hogy visszatalálj önmagadhoz? A meditáció! A gondolataid megtisztításának gyakorlata a légzésre és a tudatos jelenlétre támaszkodik – ilyenkor egyetlen gondolatra, tevékenységre vagy tárgyra fókuszálsz. Sokak szerint a meditáció remek megoldás arra, hogy a jelenben maradjanak, teljesen a pillanatnak éljenek és ne sodorja el őket a gondolataik áradata. Ha érdekel a vezetett meditáció, látogass el a Headspace oldalára!

 

Tipp #5: Vezess naplót!

Az írás egészséges és konstruktív módon segíthet rendszerezni a gondolataidat, érzéseidet és érzelmeidet. Egy közkedvelt módja az ilyen jellegű írásnak a naplóvezetés. Sokaknak segít a naplóvezetés az életük rendszerezésében: nem csak strukturálisan, de érzelmileg és spirituálisan is!

Öngondoskodási tippek az au pair program idejére

Egyes naplók napi egy sorra vannak tervezve, mások több száz üres oldallal csalogatnak, hogy írd ki magadból a gondolataid, vagy csak teret engedj a kreatív skiccelésnek. Bármelyik mellett is döntenél, ne feledd, hogy fontos a rendszeresség. Ha beiktatod a naplóírás rendszerességét az életedbe, idővel te is érezni fogod ennek a terápiás hatását! Ha visszaolvasod bejegyzéseidet, fontos sémákat és mérföldköveket lelhetsz a sorok között. A naplóvezetés remek módja a személyi fejlődésed nyomon követésének!

 

Tipp #6: Beszélgess a szeretteiddel!

Ha szeretnéd megosztani a gondolataidat, érzéseidet vagy érzelmeidet, de nem szeretnél naplót vezetni, akkor azt tanácsoljuk, hogy beszélgess gyakran a szeretteiddel! Lehet szó az Amerikában szerzett barátaidról, a fogadó családodról vagy a helyi LCC kollégáról, egy nagy beszélgetés gyakran elűzi a borús hangulatot!

 

Mindenek felett azonban azért is fontos a szeretteinkkel való szoros kapcsolattartás, mert ez a kötődés örömöt, békét és megnyugvást hoz az életünkbe. Az ember társas lény, fontos számára a közösséghez való tartozás érzése. Nincs mit szépíteni, így lettünk biológiailag programozva. Ha legközelebb le akarod vezetni a felgyülemlett feszültséget, hívd fel az anyukád vagy a legjobb barátod! A videóbeszélgetés segítségével még láthatjátok is egymást, miközben átbeszélitek az aznapi élményeiteket. A kapcsolódás érzése csodákra képes!

 

Tipp #7: Lepd meg magad valamivel!

Van valami egészen különleges abban, ha néha kedveskedünk magunknak egy tárggyal vagy egy élménnyel. Akár egyfajta művészetnek is nevezhetnénk. Gondolj bele: ha megleped magad valamivel, az azt jelenti, eléggé szereted magad ahhoz, hogy befektess a rövid- és hosszútávú boldogságodba. Örömmel és fenntartások nélkül hozol valami különlegeset a mindennapjaidba. Egyszer élünk – élvezzük hát!

 

Ezer módja van, hogy meglepd magad, büdzsétől és ízléstől függően. Lehet egy új ruha vagy a kedvenc ételed elvitelre a közeli étteremből. Vagy süteménysütés, vagy akár a kedvenc sorozatod nézése egész éjszaka. Ha bármiben örömöd leled, ne állj ellen! Ha mosolyt csal az arcodra, abszolút megérdemled.

 

Tipp #8: Légy hálás!

Egy régi mondás szerint lehetetlen szomorúnak lenni, ha az ember hálás. Tudod mit? Ez tényleg így van. Ha tudatosan hálás vagy, biztosan nem fogod szem elől téveszteni, hogy mi fontos igazán az életben. Segít megőrizni az alázatot, és ráeszmélni, hogy milyen sok jó dolog van az életedben. Család! Barátok! Egy meleg otthon! Étel az asztalon! Az egészséged! A boldogságod!

 

A hálaadás remek módja, ha egy listát vezetsz azokról a dolgokról, amiért hálás vagy. Nyiss egy új jegyzetet a telefonodban, vagy ragadj meg egy naplót és írd le ezeket! Minden nap írj le 1, 2 vagy akár 3 dolgot is, amiért igazán hálás vagy! És ne elégedj meg ennyivel! Bátorítsd a környezetedben élőket, hogy ők is adjanak hálát tudatosan a mindennapokban. Ha több ember sajátítaná el a hálával teli életszemléletet, minden bizonnyal több boldogabb és elégedettebb ember lenne a földön. Ha arra koncentrálunk, amink van, kevesebb lehetőségünk van amiatt szomorkodnunk, amink nincs.

 

Hadd mutassunk példát: A Cultural Care Au Pair csapat tagjaiként hálásak vagyunk, hogy veled dolgozhatunk! És a kávéért is hálásak vagyunk. Rettentő hálásak!

Cultural Care Au Pair
Cultural Care Au Pair
Itt a Cultural Care Au Pair! Hiszünk benne, hogy a kulturális csere jobbá teszi a vilagot - ezért célul tűztük ki, hogy au paireknek segítsünk fantasztikus élményekkel gazdagodni az USA-ban. Amikor éppen nem az au paireknek segítünk, édességet kóstolunk a világ minden tájáról és nagy mennyiségű kávét szürcsölünk.
    A line drawing of a gumball machine

    ¡Comparte tu historia!

    Estamos buscando creadores de contenido que quieran compartir sus inolvidables experiencias en nuestro blog. Envíanos tu historia hoy ¡y enseña a los demás en qué consiste la vida de au pair!

    Envíanos tu historia